Пригнати авто з Європи: як я зекономив 2200 ЄВРО

2 4900

Вирішив сам купити авто закордоном. Почав свої пошуки з otomoto.pl, mobile.de та інших подібних сайтів.

Вивчаючи пропозиції, звернув увагу, на те, що деякі авто продаються з VAT (українською ПДВ), ціна brutto, а деякі ціни вказані в netto (без ПДВ). У Польші цей податок складає 23%, в Німеччині – 19%. Це досить значна сума для економії. Для авто, які експортуються з країн Європи є процедура повернення ПДВ. Як повернути ПДВ при купівлі? Основний момент для повернення – купівля має відбуватися між юридичними особами. Як звичайній людині то зробити? Звертатися до людей, які займаються перегоном авто, у них є налагоджені схеми.

Визначення схеми купівлі

Визначив , що існує декілька варіантів :

  1. Самостійна поїздка з експертом в Німеччину вибір, пригін авто.
  2. Пригін автівки експертом з Європи під українсько-польський кордон з подальшим розмитненням мною.
  3. Вибір та купівля  вживаного в Польщі авто.
  4. Вибір пригнаних з Європи автівок на майданчиках під кордоном, у Польщі.

Варіант номер 1 так само як і варіант 2, були відкинуті через значні витрати коштів та часу на дорогу та вибір автівки в далекій країні, а також  не хотілось самостійно гратись  з оформлення документів на повернення VAT(Німеччина).

Варіант 3 був небажаний через те, все ж вживані авто з Німеччини, Франції більш цінні, ніж авто з Польші (ньюанси обслуговування та експлатації), але  також залишалась  тяганина з VAT.

Варіант 4 здався мені  найбільш прийнятним.

1

Вибір авто

Дедалі більше з’являється оголошень на українських авто сайтах з нерозмитненими авто, в описі яких йдеться про допомогу в розмитненні по новому закону. На одне з таких я і натрапив. Оголошення було від дилера з авто-майданчиком під кордоном (м.Перемишль, Польща). До переваг купівлі на майданчиках в Польщі відношу те, що найчастіше, вони беруть на себе повернення VAT та покупцеві не потрібно про це думати . Тобто покупець просто сплачує суму за авто без VAT ( податку).

Скориставшись тим, що мій родич був у Польші недалеко від знайденого майданчика, вдалося оцінити авто прямо на місці. Після цього я одразу  у продавця дізнався номер кузова авто та звернувся в локальний сервісний центр виробника для отримання детальної сервісної історії автомобіля. Так, за кордоном така послуга існує.

Підготовка до поїздки за кордон

Відкритої візи для поїздки у мене не було, тому я просто  оформив шоппінг візу  на загальних підставах через візовий центр у Вінниці. Робити то раджу мінімум за 1.5 місяці до поїздки.

Перед поїзкою варто наперед подбати  про процедру розмитнення. Для того, щоб вона пройшла максимально швидко та без  зайвого клопоту, найкраще скористатися послугами митного брокера. Мій брокер взяв на себе: оформлення ПДГ (попередня декларація громадянина), експертну оцінку вартості, проходження локального митного терміналу.  Все разом мені обійшлось в 3500 грн.

Поїздка за кордон

Найшвидший спосіб перетнути кордон з Польшею – рейсовий автобус. Мій автобус до Перемишля виїзджав прямо з залізничного вокзалу Львова та коштував 105 грн. Перетин кордону на автобусі зайняв близько 2х годин.

Приїхавши на майданчик, зустрівся з продавцем, ще раз оглянув авто та дав згоду на оформлення всіх документів. Купча (фактура), бріф (тех паспорт), EX-1 – експортна декларація, сертифікат походження – усе це має бути на руках для виїзду з Польші та розмитнення авто. У моєму випадку, оформлення EX-1 та сертифікату повністю взяв на себе дилер, їх оформлення коштує 75 євро або  2250 грн.  Всі документи були у мене через 4 години.

Отримання ПДГ

Тепер, отримавши всі документи на руки, відправив брокеру фактуру та бріф для підрахунку точної суми розмитнення. Отримавши від брокера суму та реквізити, скинув дані дружині для проведення оплати в банку. Квитанцію про оплату в банку передав брокеру. Тепер брокер мав все необхідне для оформлення ПДГ. Через 10 хвилин отримав свій ПДГ номер. Після вирішення всіх питань вирушив на кордон.

343873661_w640_h640_tbo_1

Проходження кордону 

Кордон проходив на пункті Шегині – Медика. Зайнявши крайній правий ряд тобто “червоний” коридор, разом з фурами (TIR) став очікувати своєї черги. Розмір черги залежить від дня тижня та фарту. За моєю нформацією , у п’ятницю і суботу завжди черги найбільші, вівторок, середа – найменші. Я був на кордоні у п’ятницю. Прохід польського та українського кордону зайняв 10 годин, з них 7 – очікування у черзі. Варто набратися терплячості, атмосфера на кордоні напружена.

Прохід польського кордону пройшов без особливих проблем. З поляками розмовляв українською мовою, вони майже розуміли . Український кордон також пройшов без проблем, дякуючи Богу та оформленій заздалегідь ПДГ.

Сертифікат відповідності

Сертифікат відповідності необхідний для постановки на облік авто в сервісному центрі. Центри сертифікації – це державні установи, який є всього 6 по Україні. У Києві, Запоріжжі та Львові. Також, підказали, що сертифікати роблять у Житомирі. На скільки я зрозумів, Житомирський центр не входить в офіційний список, але робить сертифікацію по замовленню від одного з київських центрів. Мій шлях додому був через Житомир, тому, домовившись про можливість сертифікації, звернувся до них. Процедура не довга та закоштувала 2200 грн. Сам сертифікат виготовляють у Києві та відправляють Новою Поштою замовнику.

Локальна митниця

Після в’їзду в Україну є 10 днів на те, щоб пройти локальний митний термінал. Перед тим, необхідно пройти експертну оцінку вартості. Як я вже писав, це на себе взяв брокер. Після отримання сертифікату, загнав машину на митний термінал, та віддав процедуру оформлення “під ключ” брокеру. Ввечері вже мав повністю розмитнений автомобіль та всі документи для постановки на облік.

Постановка на облік у сервісному центрі

Після проходження терміналу, є 10 днів на те, щоб стати на облік. Зараз багато СЦ обладнані камерами, отож можна прослідкувати коли найменші черги. Процедура не важка: написання заяви, оплата зборів (сюди входить оплата 3-5% від вартості авто в Пенсійний Фонд). Огляд експерта криміналіста, отримання номерів.

Питання та відповіді

Що привіз?

Renault Scenic 2012, 1.5 Diesel, 146 т. км, Франція

Скільки вдалося зекономити?
– по старим акцизним ставкам, за розмитнення мого авто довелося б заплатити 4540 Євро, по новим стакам – 2265. Економія більше 2200 Євро.
Чи варто їхати зараз за вживаними авто в Європу? 
– так, однозначно. Економія суттєва, є багато нюансів та питань до вивчення, але все реально та досяжно.
Як відбувався розрахунок за авто?
– на місці, готівкою, у євро.
У кого, телефон, адреса, контакти?
– Усю контактну інформацію центрів, магазинів, дилерів та брокерів, з якими довелося мати справу, охоче повідомлю у особисті повідомлення.
Чи обов’язковий сертифікат походження?
– Наскільки зараз можу бачити – він вже ніде не вимагається, нещодавно прийшло офіційне роз’яснення митниці ДФС, з якої випливає, що уся необхідна інформація міститься у VIN-коді транспортних засобів. https://www.facebook.com/tranzyt30/posts/546093815599722
Яку суму мінімально треба мати для пригону та оформлення авто під новий закон?
– приблизно  ~9-10т. $
Корисні посилання / інше
Калькулятор розмитнення:
Інструкції, особистий досвід пригону авто:

Денис Рем, вибір, огляд авто у Німеччині:<

Тематичні спільноти:

Приватбанк послуга по супроводу та допомоги з купівлею авто:

Про сертифікат походження:

Автор закону про зменшення ставок для розмитнення авто, Роберт Горват:

Нехай вам застить у виборі авто. І не забувайте про паски безпеки

%d0%bc%d0%b0%d0%ba%d1%81Автор: Максим Березовський, працівник ІТ-сфери

2 Comments

  1. Костянтин Мірошниченко Листопад 4, 2016 at 4:01 pm

    Дякую за дуже зрозумілу розповідь.
    Збережу собі у фейворітс.

  2. Garbuz Листопад 17, 2016 at 9:54 am

    Поправьте ссылки в статье. Все ссылки битые.

Напишіть відгук

Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Громаду Вінниччини".

Редакція може не поділяти думок чи висловлювань автора блогу чи коментатора.

Головний редактор: Ірина Федорів